Adresonderzoek
De gemeente kan een adresonderzoek starten als er twijfel is over het adres van personen in de Basisregistratie personen (BRP). Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen. Bijvoorbeeld als u post krijgt van oude bewoners. Of misschien heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken. De gemeente doet dan onderzoek naar het nieuwe adres van deze persoon.
Aanvragen adresonderzoek
Staan op uw adres personen ingeschreven die daar niet meer wonen? Dan kunt u de gemeente op de volgende manieren vragen om een adresonderzoek te starten:
Online
U kunt online een aanvraag voor adresonderzoek doen via onderstaande knop:
Online aanvraag adresonderzoek
Post
U kunt het aanvraagformulier downloaden, uitprinten, invullen en per post opsturen. Gebruik hiervoor het adres dat op het formulier staat.
Ik word zelf onderzocht
Neem dan zo snel mogelijk contact op met team Burgerzaken via 14035. Een uitschrijving uit de BRP kan negatieve gevolgen voor u hebben zoals bijvoorbeeld het stopzetten van toeslagen en de zorgverzekering.
Hoe lang duurt het?
Voor een adresonderzoek werkt de gemeente samen met andere partijen. Het adresonderzoek kan daarom wel even duren. Het helpt als wij zoveel mogelijk informatie ontvangen over de persoon waarnaar adresonderzoek gedaan moet worden, zoals een mogelijk nieuw adres, een telefoonnummer, een e-mailadres en gegevens over de werkgever en/of familie. De gemeente probeert het onderzoek binnen drie maanden af te ronden.
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan het aanvragen van een adresonderzoek.