In Huizen sluiten we met onze dienstverlening in het sociaal domein zo goed mogelijk aan bij de vraag van onze inwoners, jong en oud. Dat betekent dat we als organisatie voortdurend in ontwikkeling zijn. 

De afdeling Maatschappelijke ondersteuning houdt zich bezig met de uitvoering van alle gemeentelijke taken in het sociaal domein. Onze uitvoeringsorganisatie draagt zorg voor de toegang tot passende ondersteuning voor inwoners van de gemeenten Huizen, Blaricum, Laren en Eemnes.

De afdeling Maatschappelijke Ondersteuning blijft zich ontwikkelen om aan de behoefte van de inwoners te voldoen. Vanaf 2021 is de afdeling lichte ambulante begeleiding gaan bieden aan zowel jeugdigen als onze oudere inwoners. Omdat dit een nieuw onderdeel is zoeken wij mensen die houden van uitdagingen en pionieren.

Voor het team Participatie en Zorg team B zijn wij op zoek naar een:

  • Ambulant begeleider, voor jeugdigen van 0 tot 18 jaar en een voor jongvolwassenen van 16 tot 27 jaar. De functie is voor 36 uur per week

Wat ga je doen?

Algemeen takenpakket: 

  • Je biedt in de thuissituatie of op locatie ondersteuning aan gezinnen met kinderen in de leeftijd van 0 tot 18 jaar of jongvolwassenen van 16 tot 27 jaar.
  • Vanuit de eigen kracht van ouder(s) en kind(eren) / jongere(n) zoek je naar oplossingen en mogelijkheden voor problemen binnen het gezin. Dat betekent dat je zowel begeleiding biedt aan kinderen / jongeren als aan ouders.
  • Je maakt gebruik van methodieken als systeem en oplossingsgericht werken. 
  • Je maakt samen met de jeugdige en zijn ouder(s) / verzorger(s) een plan op basis waarvan de ondersteuning wordt ingezet. In het plan wordt het resultaat gespecificeerd en afspraken gemaakt over de activiteiten en frequentie van de inzet.  
  • Nadruk ligt op het verbeteren van de communicatie binnen een gezin, het versterken van opvoedvaardigheden van ouders en het vergroten van de ontwikkelingsmogelijkheden van het kind of de jongere. 

Welke ondersteuning lever je:

  • Ondersteunen bij of het oefenen met vaardigheden of handelingen. 
  • Het ondersteunen bij communicatie en aansturen van gedrag.
  • Het ondersteunen bij of het oefenen met het aanbrengen van (dag)structuur of het voeren van regie.  
  • Begeleiden in verband met ernstig tekortschietende vaardigheden in het zelfregelend vermogen (dagelijkse bezigheden regelen, besluiten nemen, plannen en uitvoeren van taken, beheerszaken regelen, communicatie, sociale relaties). 
  • Begeleiden bij sociaal-emotionele problematiek die kan samenhangen met een stoornis.
  • Begeleiden bij de sociale participatie (bijvoorbeeld hulp bij de opbouw van een sociaal netwerk) met als doel groeien naar zelfredzaamheid wanneer de jeugdige volwassen is.  

Wat breng je mee?

  • Je hebt ervaring in de ambulante gezinshulpverlening, in opvoedsituaties en kennis van uiteenlopende methodieken binnen de ambulante begeleiding. 
  • Je kan zelfstandig werken maar bent ook een teamspeler. Je bent creatief, laagdrempelig en flexibel.
  • Je bent in staat om vanuit een houding van gelijkwaardigheid aan te sluiten bij het kind, de jongere en of het gezin.
  • Tevens ben je innovatief en assertief en hebt een proactieve houding.
  • Omdat deze manier van werken nog in een begin stadium zit liggen er kansen voor jou om samen met je collega’s deze verder door te ontwikkelen. 

Profiel van de kandidaat:

  • Je bent een stevige mensgerichte medewerker die inspireert en mensen motiveert. 
  • Je kan goed luisteren. 
  • Je kan pragmatisch handelen.
  • Je hebt minimaal MBO 4 werk en denkniveau Jeugdzorg, GHZ, VVT, WMD, GGZ of een vergelijkbare richting.  

Wat bieden wij jou?

Een uitdagende functie, die geen minuut verveelt. 

We bieden jou in eerste instantie een jaarcontract aan, met de intentie om dit te verlengen met 2x een jaar. Op dit moment loopt er een onderzoek naar de effectiviteit van het inzetten van ambulant begeleiders door de gemeente. Bij een positief resultaat hiervan wordt de formatie structureel, hetgeen waarschijnlijk betekent dat de begeleiders na verloop van tijd in aanmerking komen voor een contract voor onbepaalde tijd.

  • Bruto maandsalaris van maximaal € 3.732 (schaal 8) op basis van 36 uur per week. Inschaling gebeurt op basis van kwalificaties en ervaring. Doorgroei naar maximaal € 4.208 (schaal 9) is op termijn mogelijk.
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris dat je naar eigen inzicht kunt besteden of laten uitbetalen. Dit kan zijn voor de aanschaf van extra vakantiedagen, opleidingen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement.
  • Ruime mogelijkheid om opleidingen te volgen.
  • We zien je graag op kantoor, maar bieden ook goede faciliteiten om thuis te kunnen werken, waaronder een laptop en mobiele telefoon.

Wil je meer informatie?

Neem dan contact op met Fatima Ramli, teamleider Participatie en zorg team B. Zij is te bereiken op de volgende telefoonnummers: 06 30 00 92 28 of 035 529 19 11. Heb je belangstelling en wil je reageren? Je kunt reageren tot en met 12 februari. De eerste gespreksronde is op vrijdag 17 februari. 

Solliciteren kan uitsluitend via de sollicitatiebutton.

Online solliciteren(externe link)

Acquisitie stellen wij niet op prijs.