Bij het stafteam Personeel & Organisatie is per 1 oktober 2021 een vacature voor de functie:

  • Beleidsadviseur Personeel & Organisatie, voor 36 uur (1 fte) per week.

Gemeente Huizen

Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening ‘Goed geregeld, graag gedaan!’ 

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de Omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega’s, een klimaatneutraal Huizen in 2050, uitvoering geven aan de kustvisie en dienstverlening op maat voor alle inwoners. Ook werken we intensief samen met gemeenten in de regio Gooi en Vecht. Zo doet Huizen de uitvoering van de werkzaamheden in het sociaal domein voor de gemeenten Laren, Blaricum en Eemnes.

Al die ontwikkelingen vragen om lef, passie, aandacht en vakmanschap. Dat geven we dan ook de ruimte. Persoonlijke ontwikkeling, van jou en je collega's, staat bij ons hoog op de agenda.

Stafteam P&O

Het stafteam P&O heeft de aandachtsgebieden P&O-advies, organisatieadvies, rechtspositie/arbeidsvoorwaarden, administratieve ondersteuning en salarisadministratie. Het team valt rechtstreeks onder de algemeen directeur en biedt aan het bestuur, het management en het personeel ondersteuning, advisering en begeleiding bij ontwikkeling en uitvoering van personeels- en organisatiebeleid. Daarnaast begeleidt het team veranderingen en vernieuwingen in de organisatie.

Wat ga je doen

Binnen het team P&O ontwikkel jij beleid op alle terreinen die P&O aangaan. Denk hierbij aan duurzame inzetbaarheid, strategische personeelsplanning, gezondheidsbeleid of talentontwikkeling. Actuele thema’s zijn o.a. hybride werken en resultaatsturing.
Je bewaakt de integraliteit van deze beleidsterreinen en de uitvoering daarvan. Je betrekt hierbij zowel P&O-adviseurs als andere belanghebbenden. Je adviseert het ondersteunt het bestuur, de gemeentesecretaris en het management over P&O-beleid en verzorgt de besluitvorming hierover. 

Je beheert de portefeuille integriteitsbeleid en bent aanspreekpunt voor bestuur en management en voor de organisatiebrede werkgroep integriteit en omgangsvormen (WIO). Je verzorgt de jaarlijkse rapportage over integriteit aan de gemeenteraad. 

Je bent als eerste op de hoogte van ontwikkelingen en wijzigingen van de rechtspositie. Je ontwikkelt, toetst en evalueert het concernbeleid op het terrein van arbeidsvoorwaarden en brengt daarover integrale adviezen uit. Je bent hierin sparringpartner en vraagbaak voor de P&O-adviseurs. Ook ondersteun je de salarisadministratie bij een correcte toepassing van wetgeving op het terrein van sociale zeker¬heid en belastingen.

Je ondersteunt de WOR-bestuurder in gesprek met de Ondernemingsraad, en verzorgt het contact met het Lokaal Overleg. Je voert in voorkomende gevallen het secretariaat van de geschillencommissie. Je beheert het eigenrisicodragerschap voor de WW en WGA. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de APPA en de rechtspositie van politieke ambtsdragers.

Wat breng je mee

Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en je hebt een afgeronde opleiding op het gebied van bijvoorbeeld HRM, bedrijfskunde of rechten. Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving en hebt aantoonbare ervaring met ontwikkelen en implementeren van HR-beleid. Je hebt minstens vijf jaar ervaring binnen een soortgelijke functie, waarbij werkervaring bij een gemeentelijke overheid een pré is. 

Je bent accuraat en hebt goed ontwikkelde schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden. Je weet anderen op een stevige maar prettige manier te adviseren en zo nodig te overtuigen. Je werkt integraal en procesmatig, kunt snel schakelen en bent flexibel. Het werken met verschillende digitale systemen en applicaties gaat je makkelijk af. Je toont eigenaarschap binnen je vakgebied en je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Competenties

Het basisprofiel voor medewerkers van de gemeente Huizen bestaat uit de competenties: klantgericht, resultaatgericht, samenwerken, communicatief, flexibel en pro-actief en omgevingsbewust. 

Een assessment maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.

Wat bieden wij jou

Een boeiende, afwisselende en veelzijdige functie in een dynamische omgeving. Het salaris is, afhankelijk van opleiding en werkervaring, maximaal € 5.169,-- bruto per maand (indicatieve waardering schaal 11) op basis van 36 uur per week, met de mogelijkheid om op termijn door te groeien naar schaal 12. Daarnaast zijn er goede arbeidsvoorwaarden, zoals scholing/training en fiscale voordelen binnen het Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is 17,05% van het bruto jaarsalaris.

Informatie en reageren

Voor meer informatie over deze functie kun je terecht bij Marcel Vergnes, teamleider Personeel en organisatie via 06 – 15 32 81 24.

Heb je belangstelling en wil je reageren? Dat kan tot en met 26 oktober a.s. uitsluitend via de sollicitatiebutton. 

Online solliciteren
 
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.