De afdeling Maatschappelijke Ondersteuning is voor de inwoners en de professionals telefonisch, digitaal en persoonlijk iedere werkdag van 8:30 – 17:00 uur bereikbaar. Hiervoor is er een herkenbare toegang Het Informatiepunt, met één telefoonnummer, één e-mailadres en één website voor de inwoners van de gemeenten Eemnes, Blaricum, Laren en Huizen voor het hele sociaal domein. Er is tevens iedere dinsdag tot en met vrijdag een inloopochtend van 9.00 – 11:00 uur voor alle inwoners. In het Informatiepunt werken 3 vaste medewerkers. Op dit moment is er één tijdelijke vacature en zijn wij op zoek naar een:

Consulent Advies en Informatiepunt, tijdelijk voor de duur van 1 jaar, voor 32 uur per week.

Wat ga je doen?

  • Je bent in staat om aan te sluiten bij de verschillende doelgroepen in het Sociaal Domein.
  • Je weet tot de kern van de vraag te komen door middel van Luisteren, Samenvatten en Doorvragen (LSD)
  • Je herkent weerstand en emotie en gaat er op een effectieve en vriendelijke manier mee om.
  • Je houdt de regie in het gesprek en blijft oplossings- en doelgericht in persoonlijke gesprekken onder lastige omstandigheden.
  • Als er sprake is van crisissituaties wordt er van je verwacht dat je dit herkent en actie onderneemt.
  • Je bent empathisch en weet professionele afstand te bewaren.
  • Je herkent je eigen allergieën en valkuilen in lastige situaties rond hulpvragen en gaat hier effectief mee om.
  • Je bent in staat om zelfredzaamheid bij de hulpvrager te stimuleren.

Starters in het Sociaal Domein zijn ook van harte welkom!

Wat breng je mee?

Je bent klantgericht, ondernemend en een echte teamwerker. Je beschikt over de nodige flexibiliteit en je bent in staat om op efficiënte en effectieve wijze te presteren, ook onder tijdsdruk. Daarnaast functioneer je op HBO niveau. Kun je snel schakelen en werken met diverse applicaties? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren.

Wat bieden wij jou 

  • Maximaal bruto maandsalaris van €3591 (schaal 8). Doorgroei naar maximaal bruto €4048 per maand is op termijn mogelijk.
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe je dit laat uitbetalen. Dat kan zijn voor de aanschaf van extra verlofdagen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement. 

Reageren 

Meer informatie over de functie kun je krijgen bij Mascha Konst (06-31136218) of Marion Geus (06-25736974). Heb je belangstelling, dan kun je tot en met 23 januari 2022 reageren via de sollicitatiebutton. 

Online solliciteren