Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening ‘Goed geregeld, graag gedaan!’.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de Omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega’s, een klimaatneutraal Huizen in 2050, uitvoering geven aan de kustvisie en dienstverlening op maat voor alle inwoners. Ook werken we intensief samen met gemeenten in de regio Gooi en Vecht. Zo doet Huizen de uitvoering van de werkzaamheden in het sociaal domein voor de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren.

Al die ontwikkelingen vragen om lef, passie, aandacht en vakmanschap. Dat geven we dan ook de ruimte. Persoonlijke ontwikkeling, van jou en je collega's, staat bij ons hoog op de agenda. Je komt terecht op de afdeling Maatschappelijke Ondersteuning (MO). Deze afdeling houdt zich bezig met de uitvoering van gemeentelijke taken in het sociaal domein. Team A Participatie en Zorg valt onder de afdeling MO. Samen met jouw collega’s help jij de inwoners van Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren verder. De sfeer zit er goed in. Iedereen helpt elkaar als het nodig is en er is altijd tijd voor humor.

We zoeken voor team A Participatie en Zorg:

Consulent B Participatiewet - trainee, voor 32-36 uur per week, voor de duur van één jaar (met uitzicht op nog één jaar).

De trainée consulent Participatiewet wordt intern opgeleid als  een generalist binnen de Participatiewet. Dat betekent dat je straks alle voorkomende werkzaamheden kan verrichten en alle aanvragen kan behandelen. Tevens zal er werk verricht worden vanuit het Informatiepunt Maatschappelijke Zaken. Het gaat om een startersfunctie.

Wat ga je doen

  • Je gaat het vraag-gestuurde gesprek aan met inwoners;
  • Je kijkt vanuit verschillende levensdomeinen naar de inwoner; 
  • Je werkt samen met collega’s van bijv. WMO, Schuldhulp, Jeugd;
  • Je geeft informatie en advies;
  • Je handelt behandelt aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand.

 De sterke punten die jij meebrengt 

Je neemt graag het initiatief, bent creatief en je durft beslissingen te nemen. Je bent een verbinder met een goede drive die een zelf startend pragmatisch vermogen heeft. Je werkt zelfstandig en bent proactief en hebt een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Ook neem je mee:

  • een HBO-diploma in de richting van Social Work;
  • intrinsieke motivatie om te werken binnen het Sociaal Domein.

Wat bieden wij jou

Bij deze leuke, afwisselende en veelzijdige functie van 32 tot 36 uur, staat jouw persoonlijke ontwikkeling hoog op onze agenda. Bovendien is het een prachtige werkplek, want in Huizen heb je alles. Bos, water en strand. Verder hebben we voor jou een:

  • Minimaal bruto maandsalaris van € 2255 (schaal 7 periodiek 0)  maximaal € 2636 (schaal 7 periodiek 4);
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe je dit laat uitbetalen. Dat kan zijn voor de aanschaf van extra verlofdagen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement;
  • Jaarcontract, met de intentie om dit te verlengen voor nog één jaar;
  • Laptop en mobiele telefoon;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.

Meer informatie 

Neem dan contact op met Marion Geus, coördinator van het team, via telefoonnummer: 06 25 73 69 74. Je kunt vanaf 8 augustus ook bellen met teamleider Mascha Konst via telefoonnummer: 06 31 13 62 18.

Reageren

Reageren kan tot en met 15 augustus uitsluitend via de sollicitatiebutton. De gesprekken zullen plaatsvinden in week 34. 

Online solliciteren