Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening ‘Goed geregeld, graag gedaan!’.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de Omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega’s, een klimaatneutraal Huizen in 2050, uitvoering geven aan de kustvisie en dienstverlening op maat voor alle inwoners. Ook werken we intensief samen met gemeenten in de regio Gooi en Vecht. Zo doet Huizen de uitvoering van de werkzaamheden in het sociaal domein voor de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren.

Het fysiek domein is zich volop aan het ontwikkelen. Met de invoering van de Omgevingswet zetten we flink in op de digitale transformatie. De gemeente ontwikkelt zich daarmee in de komende jaren tot een open en betrouwbare digitale dienstverlener die samen met partners innovatieve oplossingen en diensten levert aan de lokale samenleving.

Voor deze functie zijn we opzoek naar een functioneel beheerder. Als functioneel beheerder maak je onderdeel uit van het fysiek domein van de afdelingen Omgeving en Openbare Werken en werkt in het team Geo-informatie. Als team ben je samen verantwoordelijk voor de digitale ondersteuning en vernieuwing van de informatievoorziening(technologie) fysiek domein. 

Het functioneel beheer van de software is ondergebracht bij het team Geo-informatie. Het team bestaat uit een GIS-specialist, een functioneel beheerder en een aantal beheerders van de Geo-basisregistraties. Het team geeft invulling aan het gehele veld van Geo-informatie van inwinnen, beheren, analyseren en deze informatie beschikbaar stellen aan de interne organisatie en steeds meer ook daar buiten.
 
Bij het team Geo-informatie is per direct een vacature voor de functie van: 

  • Functioneel beheerder fysiek domein, voor 32-36 uur per week.

Wat ga je doen

Als functioneel beheerder ondersteun je de werkprocessen binnen het fysiek domein van de gemeente Huizen. Hierbij ben je verantwoordelijk voor het beheer van de ondersteunende applicaties van deze processen. Dit varieert van het registreren en oplossen van gebruikersmeldingen tot het opstellen van testplannen voor nieuwe releases en het coördineren van de uitvoer daarvan. Jouw input en betrokkenheid hierbij zijn essentieel. Je onderhoudt contacten met gebruikers, beheerders en leveranciers. Deze functie heeft een rol bij zowel de ontwikkeling van nieuwe projecten/systemen, als het onderhoud en beheer van bestaande systemen, applicaties en infrastructuur. Verder bestaan je werkzaamheden onder andere uit:

  • Het beheren, onderhouden en verder optimaliseren van onder andere de processen in de applicaties: Tercera GO, LEEF en Berkeley Modeler.
  • Het ondersteunen van gebruikers bij de verschillende applicaties. Hierbij gaat het om het bieden van begeleiding in diverse processen, aanvragen en meldingen.
  • Het voeren van versiebeheer, inclusief testen, vrijgeven en documenteren.
  • Het doorvoeren van maatregelen en het opzetten van processen en procedures ter voorkoming van verstoringen, vragen en opmerkingen over de applicaties.
  • Het analyseren, beoordelen en – al dan niet in regievoering met de leverancier of beheerders van gekoppelde applicaties – oplossen van verstoringen, vragen en opmerkingen over de applicaties.

Wat breng je mee

Voor deze functie zoeken we iemand met aantoonbaar minimaal een HBO werk- en denkniveau. Je beschikt bij voorkeur over recente kennis en ervaring binnen het fysiek domein, met name op het gebied van vergunningen, toezicht en handhaving, bestemmingsplannen en digitaal stelsel omgevingswet (DSO). 

Verder vinden wij het belangrijk dat je beschikt over werkervaring op het gebied van functioneel beheer. Je hebt zicht op de onderlinge samenhang en de toepassingsmogelijkheden van de verschillende processen, applicaties en koppelingen in de keten van het fysiek domein. 

Het is een pré als je kennis en ervaring hebt met LEEF, Tercera GO, Berkeley Modeler en informatiesystemen met een geografische component. En tenslotte ben je communicatief sterk, ben je klantgericht en beschik je over initiatief en een resultaatgerichte werkhouding. 

Wat bieden we jou

Bij deze leuke, afwisselende en veelzijdige functie staat jouw persoonlijke ontwikkeling hoog op onze agenda. Bovendien is het een prachtige werkplek, want in Huizen heb je alles. Bos, water en strand. Dus het liefst zien we jou op kantoor in het gemeentehuis. Verder hebben we voor jou een:

  • Jaarcontract, met de intentie om dit te verlengen voor onbepaalde tijd.
  • Maximaal bruto maandsalaris van € 4208,- (schaal 9). Doorgroei naar maximaal € 4671,- bruto per maand is mogelijk.
  • Laptop en mobiele telefoon.
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe je dit laat uitbetalen. Dat kan zijn voor de aanschaf van extra verlofdagen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.

Meer informatie

Neem contact op met Hakim Akrimi, coördinator team Geo-informatie, telefoon: (035) 528 14 79

Reageren

Maak als functioneel beheerder samen met ons het verschil. Neem het heft in eigen handen en solliciteer op deze vacature via de sollicitatiebutton: 

Solliciteer online 

We nemen dan snel contact op om een gesprek aan te gaan. We wachten niet tot het einde van de procedure.
De procedure eindigt 3 juli 2022. 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.