Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan!'.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

Al die ontwikkelingen vragen om lef, passie, aandacht en vakmanschap. Dat geven we dan ook de ruimte. Persoonlijke ontwikkeling, van jou en je collega's, staat bij ons hoog op de agenda.

De vacature maakt deel uit van afdeling Omgeving. Een afdeling waar de voorbereiding op de nieuwe Omgevingswet actueel is. De afdeling bestaat naast een beleidsteam uit het team Vergunningen, toezicht en handhaving. Dit team (16 fte) houdt zich onder meer bezig met de behandeling van aanvragen van vergunningen op het gebied van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo), de algemene plaatselijke verordening (Apv) en de drank & horecawet. Een prettig klantcontact en de digitale dienstverlening zijn daarbij belangrijke aandachtspunten. 

Bij de afdeling Omgeving, team Vergunningen, toezicht en handhaving is per juli 2022 de volgende functie vacant: 

Medewerker frontoffice omgeving, voor 24 uur per week.

Wat ga je doen 

Je verstrekt aan de balie van het omgevingsloket informatie over met name vergunningen op het gebied van:

  • het omgevingsrecht,  zoals bouwen, verbouwen, mogelijkheden bestemmingsplan;
  • de Apv, zoals evenementen en standplaatsen;
  • de drank & horecawet. 

Je behandelt verzoeken van minder complexe omgevingsvergunningen (zoals kap en bouw), Apv vergunningen en ontheffingen en (sloop)meldingen, en je geeft ondersteuning bij het indienen van aanvragen. Je verricht verder administratieve werkzaamheden voor het team, zoals het vastleggen en wijzigen van gegevens in de vergunningen-applicatie. Tenslotte beheer je de voorraad van informatiemateriaal, documenten en formulieren van het omgevingsloket.

Wat breng je mee 

Je beschikt over afgeronde MBO opleiding, bijvoorbeeld op administratief juridisch terrein. Je hebt daarnaast aantoonbare kennis van de Wabo en de Apv en aantoonbare kennis van procedures met betrekking tot vergunningen en meldingen. Geautomatiseerde verwerking van gegevens is voor jou uiteraard geen punt. Je staat stevig in je schoenen, je bent communicatief vaardig en je beschikt over een op samenwerking gerichte en klant- en resultaatgerichte werkhouding.

Wat bieden wij jou 

Bij deze leuke, afwisselende en veelzijdige functie van 24 uur staat jouw persoonlijke ontwikkeling hoog op onze agenda. Bovendien is het een prachtige werkplek, want in Huizen heb je alles. Bos, water en strand. Verder hebben we voor jou een:

  • Jaarcontract, met de intentie om dit te verlengen voor onbepaalde tijd.
  • Maximaal bruto maandsalaris van € 3.301,- (schaal 7). Doorgroei naar maximaal € 3.732,- (schaal 8) is mogelijk.
  • Laptop en mobiele telefoon.
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe je dit laat uitbetalen. Dat kan zijn voor de aanschaf van extra verlofdagen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement. 
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.

Wil je meer informatie

Bel voor meer informatie Jacob Boonen, coördinator vergunningen. Zijn telefoonnummer is  (035) 528 14 93. Je kunt ook bellen met Frans Wiegant, teamleider Vergunningen, toezicht en handhaving. Zijn telefoonnummer is (035) 528 14 98. 

Wil je reageren  

Heb je belangstelling en wil je reageren? Dat kan tot en met 26 juni 2022 uitsluitend via de sollicitatiebutton. De gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 30 juni en dinsdagmiddag 5 juli 2022. 

Online solliciteren

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.