De gemeente Huizen is in beweging. Bij alles wat we doen, staat de inwoner centraal. Vind jij het een uitdaging om beleid te maken waar onze inwoners in hun dagelijks leven echt wat aan hebben, maar kan je er ook bovenuit stijgen en de beleidslijnen uitzetten en projecten initiëren en leiden? Dan gaan we graag met je in gesprek over de vacature:

Senior beleidsadviseur Wmo en gezondheid, voor 32 tot 36 uur per week.

Werken bij de gemeente Huizen

Onze gemeente heeft een informeel karakter. Er is een open werksfeer, met korte communicatielijnen. Samenwerking is binnen onze organisatie belangrijk, maar ook daarbuiten. In het sociaal domein werken wij intensief samen met de gemeenten in de Regio Gooi- en Vechtstreek en voeren wij de dienstverlening uit voor gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren.

Bij de afdeling Maatschappelijk Beleid houden we ons bezig met het beleid en bedrijfsvoering van alle gemeentelijke taken in het sociaal domein en op het gebied van maatschappelijk vastgoed, sport, cultuur en recreatie. Bij onze afdeling werken zo’n 25 adviseurs en projectleiders. Per 1 januari hebben we een vacature voor een senior beleidsadviseur wmo en gezondheid.

Wat ga je doen? 

In deze functie geef je mede vorm aan de ingezette transformatie binnen het sociaal domein. Waarbij we meer willen inzetten op lokale, laagdrempelige oplossingen en samenwerking met partijen buiten het gemeentelijke domein. Binnen die transformatie heb jij een belangrijke rol in het formuleren van antwoorden op uitdagingen rondom vergrijzing en gezondheid. Deze 2 onderwerpen nemen de komende jaren toe aan belang. We zijn benieuwd naar jouw ideeën hierover en geven je graag de ruimte om hier vorm aan te geven. 

In deze functie werk je intern samen met je collega’s van beleid, bedrijfsvoering, de uitvoeringsdienst sociaal domein en de afdelingen financiën en communicatie. Extern met je collega’s bij de gemeenten in de Regio Gooi- en Vechtstreek en uitvoerende instellingen en bewonersinitiatieven. Je bent het aanspreekpunt op jouw werkveld voor bestuurders, management en collega’s.

Jouw werkzaamheden hebben betrekking op de volgende aandachtsgebieden:

  • Welzijnsbeleid met betrekking tot ouderen, eenzaamheid en signalering in de wijk. En buurtinitiatieven op dit terrein.
  • Beleid maatwerkvoorzieningen wmo (vervoer, hulpmiddelen, huishoudelijke hulp, woningaanpassingen, onafhankelijke clientondersteuning).
  • Lokaal gezondheidsbeleid. Grotendeels uit te werken in het lokaal preventieakkoord waarbij je veel samenwerkt met lokale (zorg)partijen, en via regionale leefstijlprogramma’s. Je bent daarnaast accounthouder GGD. 
  • De komende jaren wordt de samenwerking met zorgverzekeraars en huisartsen versterkt via regionale programma’s. Jij draagt bij aan de totstandkoming en uitvoering van deze programma’s. 

Wat breng je mee?

  • Je hebt een HBO+ werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt kennis van ontwikkelingen op het gebied van het sociaal domein en specifiek van de hierboven genoemde beleidsterreinen.
  • Je beweegt je gemakkelijk in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Samenwerken met verschillende partners en partijen gaat je goed af. De ene keer zit je met de wethouder om tafel, de andere keer met de vertegenwoordigers van een bewonersinitiatief.
  • Je weet van aanpakken en gaat voor resultaat. Als projectleider geef je richting en enthousiasmeer je anderen.
  • Je bent in staat om de belangrijkste vraagstukken en actielijnen voor collega’s, bestuurders en inwoners te duiden en inzichtelijk te maken.
  • Je praat en schrijft gemakkelijk op het niveau passend bij bovenstaande werkzaamheden.

Wat bieden wij jou?

  • Een functie voor een jaar met het vooruitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. 
  • Het salaris voor deze functie (beleidsmedewerker B) is, afhankelijk van opleiding en werkervaring, maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10 op basis van 36 uur per week). Voor deze functie kennen we voor goede en zeer ervaren kandidaten de mogelijkheid om in uitloopschaal 11 (maximaal € 5.372,- bruto per maand bij 36 uur per week) te komen.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals fiscale voordelen binnen het Individueel Keuze Budget (IKB). Het IKB is 17,05% op je brutosalaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe en wanneer je dit laat uitbetalen. Dat kan ook zijn voor de aanschaf van extra verlofdagen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement.
  • Ruime mogelijkheden om thuis én op kantoor te werken; een laptop en mobiele telefoon horen daarbij.

Reageren

Heb je belangstelling? Reageer dan snel via de sollicitatiebutton. We sluiten deze vacature uiterlijk op 11 december maar daar wachten wij niet op; kandidaten die wij graag willen spreken krijgen voor die tijd al een uitnodiging voor een oriënterend gesprek.

Online solliciteren(externe link)

Voor meer informatie over deze functie kun je terecht bij het afdelingshoofd Maatschappelijk Beleid: Petra Filius (p.filius@huizen.nl, 06 20 20 77 95).