CrossFit is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in 1 trainingsvorm. Meer specifiek: CrossFit is het constant gevarieerde functionele bewegingen uitvoeren onder hoge intensiteit. 

De bewegingen zijn functioneel, omdat ze toepasbaar zijn in het normale leven. Het gaat hierbij meestal om duw en trekbewegingen, bukken, opstaan en springen. De oefeningen zijn constant gevarieerd omdat CrossFit een visie heeft waarin we ons op zoveel mogelijk vlakken willen verbeteren in plaats van één of een paar specifieke onderdelen binnen fitness.

Door je op meerdere onderdelen binnen fitness tegelijk te focussen voorkom je eenzijdige ontwikkeling. Daarbij wordt er gezegd dat je zo fit bent als je zwakste punt. Wanneer je zwaktepunten zich ontwikkelen zullen de sterke punten dus meer ruimte krijgen om zich verder te ontwikkelen. De intensiteit bij CrossFit is hoog, omdat er onder hoge intensiteit de meeste resultaten worden geboekt. Onder hoge intensiteit wordt bedoeld dat iedereen het beste uit zichzelf haalt.

CrossFit is bedoeld voor iedereen die graag een fittere versie van zichzelf wil worden. Daarbij maakt het niet uit wat het sportniveau is. CrossFit is geschikt voor mensen die al 20 jaar niet aan sport hebben gedaan tot aan wedstrijdsporters.

De trainer legt de training uit en gaat met de sporters opzoek naar de best mogelijke manier om persoonlijk door de training heen te komen. Dit is nodig om de geplande trainingsprikkel over te kunnen brengen. De voorwaarden voor die trainingsprikkel zijn vaak per persoon verschillend.

De fun-factor is hoog omdat er soms speelse elementen verwikkeld zijn in de training. Omdat we met elkaar dezelfde work-out doen, ontstaat er een gezamenlijk doel waarin we onszelf herkennen in een ander. Mede daardoor is het ijs snel gebroken en ontstaan er vriendschappen. CrossFit is dus ook interessant voor mensen die naar sociale prikkels zoeken.

Corona heeft ons afgelopen jaar enorm uitgedaagd. Op het moment dat wij hoorden dat de deuren gesloten moesten worden, hebben wij alle mogelijkheden waarop wij onze leden iets te bieden hadden uitgestippeld. Elke maand moest er een nieuw idee uitgewerkt worden waarmee wij onze leden konden verassen. Wij hebben iedereen continu kortingen aangeboden, T-shirt gemaakt en online trainingen opgezet. 

Wij hadden sterk het gevoel dat wij beroep moesten doen op de menselijkheid van onze leden. Daarom maakten wij veel filmpjes waarin we workouts presenteerden, hadden wij telefonisch contact en hebben wij kaarten gestuurd. Toen er weer buiten gesport mocht worden, hebben wij dat ondanks de slijtage aan het materiaal meteen gedaan. 

Wij hebben ons altijd flexibel opgesteld en voor het meest kregen wij diezelfde houding van onze leden terug. Daar zijn we erg dankbaar voor.