Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening ‘Goed geregeld, graag gedaan!’ 

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de Omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega’s, een klimaatneutraal Huizen in 2050, uitvoering geven aan de kustvisie en dienstverlening op maat voor alle inwoners. Ook werken we intensief samen met gemeenten in de regio Gooi en Vecht. Zo doet Huizen de uitvoering van de werkzaamheden in het sociaal domein voor de gemeenten Laren, Blaricum en Eemnes.

Al die ontwikkelingen vragen om lef, passie, aandacht en vakmanschap. Dat geven we dan ook de ruimte. Persoonlijke ontwikkeling, van jou en je collega's, staat bij ons hoog op de agenda.

Voor de afdeling Bestuur, burgerzaken en ondersteuning (BBO) zijn wij per direct op zoek naar een:

  • Strategisch inkoopadviseur.

Van beleidsontwikkeling en -advisering tot uitvoering inkoop. Voor al die zaken lopen collega’s van de gemeente Huizen langs bij het team Inkoop in plaats van eromheen. Een nieuw team waarvoor jij als strategisch inkoopadviseur samen met de tactisch inkoopadviseur de kar trekt. De ontwikkeling en professionalisering van team Inkoop is bij jou in goede handen.

Wat ga je doen

Jouw belangrijkste taak is het geven van een rol aan inkoop. In dit geval de hoofdrol. Dankzij jou wordt team Inkoop niet alleen gehoord, maar ook gezien én gevraagd om advies en ondersteuning. Samen met je directe collega heb je een forse klus te klaren. En dat is de positie van inkoop op te bouwen, stevig neer te zetten, zonder dat het in beton gegoten wordt. Dat doe je organisatiebreed. Dat wil zeggen voor het sociaal en fysiek domein en bedrijfsvoering.

Verder maak jij breed beleid voor inkoop en aanbesteding. Ook zorg je dat er een centraal gecoördineerde inkooporganisatie komt. Samen met andere afdelingen ga jij voor rechtmatige en doelmatige aanbestedingen. Wat je verder nog te doen hebt is:

  • het ontwikkelen en actualiseren van de inkoopkalender.
  • strategisch advies geven over aanbestedingsprocedures, contract- en leveranciersmanagement. Je hebt daarnaast een rol in het opstellen van contracten.
  • met budgethouders bepalen van inkoopstrategieën, inkoopplannen, -procedures en -instrumenten.
  • rapporteren over de rechtmatigheidsanalyse voor de accountant.
  • de gemeente Huizen vertegenwoordigen in regionale overleggen en samenwerkingsverbanden.

Wat breng je mee

Je bent een echte procesbewaker en pragmatisch. Beleidsmaker en uitvoerder ineen. Inhoudelijk weet je wat je moet doen. Jouw kennis en kunde liggen ook op het vlak van positioneren van in dit geval de afdeling Inkoop. Door jou krijgt inkoop het juiste podium. Dat doe je door samen te werken en duidelijk te communiceren waarvoor het team staat en gaat. Jij gaat niet voor de tweede of derde plaats, wel voor de hoofdprijs. Dat houdt in dat het aanbod van het team Inkoop, de vraag van de organisatie naar inkoop steeds meer vergroot. Jij vergroot jouw kansen ook als je beschikt over:

  • hbo-werk- en -denkniveau met een passende opleiding. Bijvoorbeeld Bedrijfskunde of een economische of juridische opleiding. Heb je ervaring met NEVI-2 (Expert Publiek)? Dat kan in je voordeel werken.
  • werkervaring in een functie die vergelijkbaar is met wat je bij ons gaat doen. 
  • bekendheid met werken in de publieke sector. Ook dat kan voor jou pleiten.

Wat bieden wij jou

Een nieuwe, belangrijke en aantrekkelijke functie van 36 uur. Word jij onze nieuwe strategisch inkoopadviseur, dan kom je zo snel mogelijk bij ons in dienst. Verder hebben we voor jou een:

  • jaarcontract, met de intentie om dit te verlengen voor onbepaalde tijd.
  • bruto maandsalaris van maximaal € 5.372 (schaal 11) op basis van 36 uur per week. Inschaling gebeurt op basis van kwalificaties en ervaring. Doorgroei naar maximaal € 6.103 (schaal 12) is op termijn mogelijk.
  • individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris dat je naar eigen inzicht kunt laten uitbetalen of besteden. Dit kan zijn voor de aanschaf van extra vakantiedagen, opleidingen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement.
  • ruime mogelijkheid om opleidingen te volgen.
  • flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken

Informatie en reageren

Voor meer informatie over deze functie kun je terecht bij Bert Bannink, hoofd van de afdeling BBO (tel. 035 – 528 14 29).

Heb je belangstelling? Reageer dan snel via de sollicitatiebutton. Je kunt reageren tot en met zondag 5 februari maar daar wachten wij niet op: kandidaten die wij graag willen spreken krijgen voor die tijd al een uitnodiging voor een oriënterend gesprek.

Een assessment maakt deel uit van onze selectieprocedure.

Online solliciteren(externe link)
 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.