Wij doen ons best u om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over hoe u bent behandeld of tegemoet getreden. In dat geval kunt u een klacht indienen. Bent u juist tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Ook dat horen wij graag.

Een klacht indienen

Een klacht is bedoeld voor situaties waarin u vindt dat u niet netjes behandeld bent door een medewerker of een afdeling van de gemeente. Bijvoorbeeld: u bent onvriendelijk te woord gestaan, uw vraag is niet serieus genomen of u heeft geen reactie ontvangen op een bericht.

Als u het niet eens bent met beleid, besluiten of procedures van de gemeente, zoals het parkeerbeleid of een belastingaanslag, dan is dat géén klacht. In dat geval spreken we van een bezwaar of zienswijze. Daarvoor dient u een bezwaar in

U kunt een klacht op verschillende manier aan ons doorgeven.

Online

Gebruik ons klachtenformulier voor het indienen van een klacht.

Online klachtenformulier

Formulier

Print, vul in en stuur een formulier naar ons toe om een klacht in te dienen.

Klachtenformulier

Brief

Vermeld in uw brief uw naam en contactgegevens, de datum waarop uw de klacht indient, de datum van het voorval, een korte beschrijving wat wat er is gebeurd, de naam van de medewerker of de afdeling waarover de klacht gaat en uw handtekening. Stuur uw klacht vervolgens naar:

Gemeente Huizen
t.a.v. de Klachtencommissie
Postbus 5
1270AA Huizen

E-mail

Vermeld in uw e-mail uw naam en contactgegevens, de datum waarop uw de klacht indient, de datum van het voorval, een korte beschrijving wat wat er is gebeurd en de naam van de medewerker of de afdeling waarover de klacht gaat.  Stuur uw klacht vervolgens naar: gemeente@huizen.nl

Telefonisch of aan de balie

U kunt ons bellen om uw klacht door te geven. Doe dat via telefoonnummer 14 035. U kunt uiteraard ook langskomen op het gemeentehuis om uw klacht door te geven. Dat doet u aan de balie.

Nadat u een klacht heeft ingediend

Wij nemen contact met u op om te bespreken hoe we het beste met uw klacht kunnen omgaan. Ons uitgangspunt is dat we er samen in goed overleg uitkomen. Vaak lukt dat door een gesprek tussen uzelf, de leidinggevende van het team of afdeling en eventueel de betrokken medewerker van de gemeente. Zo kunnen we misverstanden wegnemen, een oplossing bespreken en/of herhaling voorkomen.

Klachtencommissie

Lukt het niet om samen tot een goede oplossing te komen of bent u niet tevreden over het resultaat van onze bemiddeling? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de klachtencommissie van de gemeente. Deze bestaat uit:

  • de burgemeester (voorzitter)
  • de gemeentesecretaris
  • de klachtencoördinator

De klachtencommissie beoordeelt uw klacht zorgvuldig en onafhankelijk.

Afhandelingstermijn

Wij doen ons best om uw klacht zo snel mogelijk af te handelen. U ontvangt uiterlijk binnen 10 weken een schriftelijke reactie, tenzij we iets anders met u hebben afgesproken. De periode van 10 weken kunnen we eenmalig met 4 weken verlengen.

Niet tevreden over de afhandeling van uw klacht

Vindt u in zijn geheel dat de gemeente uw klacht niet goed heeft behandeld? Of vindt u dat de klachtenprocedure niet goed is verlopen? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman

De Ombudsman beoordeelt alleen klachten over de manier waarop de gemeente met uw klacht is omgegaan: niet over het beleid of de inhoud van besluiten van de gemeente.

Vragen of meer weten?

Heeft u vragen of twijfelt u of uw klacht onder de klachtenregeling valt? Neem dan gerust contact op met onze klachtencoördinator. We denken graag met u mee. 

Compliment aan de gemeente

Bent u tevreden over de dienstverlening van de gemeente Huizen, een medewerker die u goed heeft geholpen of werd u blij van een initiatief dat de gemeente heeft genomen? Dat horen wij graag. Uw compliment helpt ons om te zien wat goed gaat en wat we vooral moeten blijven doen.

Geef uw compliment eenvoudig via het online formulier. Dan zorgen wij dat het bij de juiste team of medewerker terechtkomt.

Online een compliment indienen