Melding openbare ruimte
Melden dat iets kapot, vies of onveilig is
Voor meldingen over uw woonomgeving en de openbare ruimte kunt u terecht bij het Meldpunt Openbare Ruimte (MOR). Hierbij kunt u denken aan defecte straatverlichting, overhangend openbaar groen, hondenpoep, losliggende stoeptegels, rondzwervend afval, overlast in de openbare ruimte, vernielde bushokjes, verstopte rioolkolken of glas op de fietspaden.
Kijk eerst of uw melding al is opgenomen in de geplande onderhoudswerkzaamheden.
Melding maken
Dit kan op vier manieren: online, via de MijnGemeente app, telefonisch of aan het loket.
Online
U kunt online uw melding doorgeven. U kunt ook een foto uploaden ter ondersteuning van uw melding.
MijnGemeente app
U maakt een foto met uw smartphone en verstuurt deze via de app. De app is beschikbaar voor Android en IOS (iPhone/iPad). Download de app via:
- MijnGemeente app in Appstore(externe link) (IOS/iPhone/iPad)
- MijnGemeente app in Google Play Store(externe link) (Android)
Telefonisch
Het gratis nummer 0800 - 02 33 490 is op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 12.00 uur en 13.00 en 16.00 uur. U krijgt dan een medewerker aan de lijn. Buiten deze tijden kunt u uw melding inspreken op de voicemail. Voor spoedeisende meldingen buiten kantooruren kunt u terecht bij de politie. Telefoonnummer: 0900 88 44.
Aan het loket
U kunt uw melding tijdens openingstijden aan het Klantcontactpunt (centrale receptie) doorgeven. Of aan de medewerkers van het Omgevingsloket.
Spoedeisende meldingen buiten kantooruren
Voor spoedeisende meldingen buiten kantooruren kunt u terecht bij de politie. Telefoonnummer 0900 88 44.
Uw melding volgen
Na registratie van uw melding, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Wij handelen uw melding binnen vijf werkdagen af. Als dit niet lukt, nemen wij contact met u op. (Dit geldt niet voor anonieme meldingen.)
Voor de straatverlichting geldt een andere afhandeltermijn. De afhandeltermijn is twee keer per maand. Wij verzoeken u bij het melden van kapotte straatverlichting het nummer van de lantaarnpaal te vermelden.
Contact
Heeft u vragen? Dan kunt u contact opnemen via telefoonnummer 0800 - 02 33 490. Of e-mailen naar gemeente@huizen.nl.
Handige contactgegevens
Als u snel antwoord wilt, is het belangrijk dat u direct de juiste instantie belt. Dit voorkomt onnodig doorverwijzen. Daarom hebben wij een aantal belangrijke instanties voor u op een rijtje gezet.
- Wijkagenten: de wijkagenten zijn bereikbaar via het algemeen nummer van de Politie 0900 88 44.
- Dierenambulance Gooi en Vechtstreek: voor het opvangen en terugbrengen van weggelopen of vermiste dieren. En voor het vervoeren van zieke, gewonde of overleden dieren belt u naar (035) 683 03 00.
- Huisvuil: meldingen over het inzamelen van grof- of huisvuil kunt u indienen bij de GAD(externe link).
- Zwemwater: de zwemwaterkwaliteit(externe link) wordt landelijk in kaart gebracht. Voor vragen of klachten kunt u bellen met de zwemwatertelefoon(externe link).
- Milieuhinder bedrijven: geurhinder, geluidhinder of andere vormen van milieuoverlast door bedrijven kunt u rechtstreeks melden via de website van de Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek(externe link).
- Vliegverkeer: voor klachten en meldingen over het vliegverkeer van en naar Schiphol kunt u terecht bij het BAS(externe link) op telefoonnummer (020) 601 55 55.