Melding openbare ruimte

Melden dat iets dat kapot, vies of onveilig is

Voor meldingen over uw woonomgeving en de openbare ruimte kunt u terecht bij het Meldpunt Openbare Ruimte (MOR). Hierbij kunt u denken aan defecte straatverlichting, overhangend openbaar groen, hondenpoep, losliggende stoeptegels, rondzwervend afval, overlast in de openbare ruimte, vernielde bushokjes, verstopte rioolkolken, dode dieren in het straatverkeer of glas op de fietspaden.

Online uw melding doorgeven
 

1. Kijk eerst of uw melding al is opgenomen in de geplande onderhoudswerkzaamheden?
2. Melding maken. Dit kan op vier manieren:

Manier Uitleg
Online U kunt uw melding online doorgeven. U kunt ook een foto uploaden ter ondersteuning van uw melding.
MijnGemeente app U maakt een foto met uw smartphone en verstuurt deze via de app. De app is beschikbaar voor Android en IOS (iPhone/iPad).
Telefonisch Het gratis nummer 0800 023 34 90 is 24 uur per dag beschikbaar. Op werkdagen tussen 9:00 en 12:00 uur en 13:00 en 16:00 uur krijgt u een medewerker aan de lijn. Buiten deze tijden kunt u uw melding inspreken op de voicemail.
Aan het loket U kunt uw melding tijdens openingstijden aan het Klantcontactpunt (centrale receptie) doorgeven. Of aan de medewerkers van het Omgevingsloket.

Spoedeisende meldingen buiten kantooruren

Voor spoedeisende meldingen buiten kantooruren kunt u terecht bij de politie. Telefoonnummer 0900 88 44.

Uw melding volgen

Na registratie van uw melding, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Dit geldt niet voor anonieme meldingen. Onze servicenorm gaat uit van een afhandeling binnen vijf werkdagen. Als dit niet lukt, nemen wij contact met u op.

Voor de straatverlichting geldt een andere afhandeltermijn. De afhandeltermijn is twee keer per maand. Wij verzoeken u bij het melden van kapotte straatverlichting het nummer van de lantaarnpaal te vermelden.

Contact

Heeft u vragen? Dan kunt u contact opnemen via 0800 023 34 90. Of e-mailen naar gemeente@huizen.nl.

Handige contactgegevens

Als u snel antwoord wilt, is het belangrijk dat u direct de juiste instantie belt. Dit voorkomt onnodig doorverwijzen. Daarom hebben wij een aantal belangrijke instanties voor u op een rijtje gezet.