Briefadres aanvragen
Heeft u geen vast woon- verblijfadres, bijvoorbeeld doordat u een schipper of dakloos bent? Of verblijft u in een instelling en behandelt iemand anders de post voor u? Als u dit kunt bewijzen, kunt u een briefadres aanvragen.
U vult het aanvraagformulier in.
- U hebt geen vast woon- of verblijfadres: aanvraagformulier briefadres particulier (PDF)
- U verblijft langdurig in een zorginstelling: aanvraagformulier briefadres zorginstelling (PDF)
Nog ingeschreven in Huizen of een andere gemeente?
Staat u nog ingeschreven in Huizen of een andere gemeente? Vul dan het bovenstaande aanvraagformulier helemaal in. U neemt het ingevulde formulier en de bewijsstukken mee naar de afspraak.
Niet meer ingeschreven in Nederland?
Staat u niet meer ingeschreven in Nederland? Maak dan een afspraak voor verhuizing vanuit het buitenland. Dit kan via telefoonnummer 14 035 (zonder netnummer).
Bevestiging briefadres en geldigheid
Bevestiging briefadres
Uiterlijk binnen vier weken nadat uw aanvraag is ontvangen, krijgt u een besluit op uw aanvraag. Wanneer er voor de beoordeling van uw aanvraag langer dan vier weken nodig is, krijgt u hierover bericht.
Briefadres tijdelijk geldig
Het briefadres wordt toegekend voor een periode van drie tot zes maanden. Na deze periode wordt opnieuw bekeken of het briefadres nog steeds nodig is.